Μαθαίνουμε για το Δάσος – Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα στον Υμηττό.
Την Πέμπτη 15-3-2018 οι μαθητές /τριες των Β΄2και Δ΄1 τάξεων παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης με : «Το Δάσος, Το Περιαστικό Πράσινο»
Στην αρχή φτάσαμε στο χώρο του Κέντρου και εκεί μας καλοσώρισε ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ κ. Γιώργος Φαραγγιτάκης και κατόπιν χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια μας μίλησε το επιστημονικό παιδαγωγικό προσωπικό του Κέντρου για: τo τοπίο ως οικολογική μονάδα και το ρόλο του ανθρώπου στη διαμόρφωσή του, τα στοιχεία του δασικού οικοσυστήματος (βιοτικοί & αβιοτικοί παράγοντες, χλωρίδα, πανίδα, αποικοδομητές), τις τροφικές σχέσεις (τροφική αλυσίδα & πυραμίδα, παραγωγοί και καταναλωτές, βιομάζα, ροή ύλης & ενέργειας), την αξία του δάσους & του περιαστικού πράσινου (οξυγόνο - φωτοσύνθεση, συμβολή στον κύκλο του νερού, υπόγεια νερά, αντιδιαβρωτική & αντιπλημμυρική δράση, επίδραση στο μικροκλίμα, ηχομόνωση, αναψυχή, εργασία, βιότοπος κ.λ.π.) και τέλος τους κινδύνους για το περιαστικό δάσος.
Στη συνέχεια μετά από ένα γλυκό κέρασμα ανηφορίσαμε με τα λεωφορεία για το Δάσος του Υμηττού. Εκεί χωριστήκαμε πάλι σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα είχε έναν ειδικευμένο επιστήμονα παιδαγωγό ως συνοδό μαζί με τη δασκάλα του.
Στο πεδίο της μελέτης μας έγιναν:
• Αναφορά στην ιστορία και μορφολογία του Υμηττού.
•Προσανατολισμός, γενική παρατήρηση.
•Μετρήσεις θερμοκρασίας και υγρασίας.
•Αναγνώριση σημαντικής χλωρίδας (ενδημικά, σπάνια κ.α.)
•Αναγνώριση χλωρίδας
• Φυλλοστρωμνή - Χούμος - Αποικοδομητές - Έδαφος- Μητρικό πέτρωμα
•Αναγνώριση εδαφοπανίδας & εντομοπανίδας με φακούς.
•Ηχοχάρτης - Παιχνίδια αισθήσεων.
Παίξαμε πολλά παιχνίδια γνώσεων και επαφής με το δάσος, περπατήσαμε σε μονοπάτια, μυρίσαμε αρωματικά φυτά, ακούσαμε το τραγούδι του ανέμου καθώς περνά μέσα από τα κλαδιά των δέντρων, διασκεδάσαμε μαθαίνοντας και βγάλαμε πολλές – πολλές φωτογραφίες. Με λίγα λόγια χαρήκαμε την επίσκεψή μας αυτή με όλες μας τις αισθήσεις.
Θέλαμε όλοι/ες να είχαμε το διπλάσιο χρόνο ώστε να φτάναμε στην κορυφή του Υμηττού ή μάλλον για να πούμε τα πράγματα καλύτερα, θέλαμε όλοι να ήμασταν σε ένα σχολείο φύσης και όχι σε ένα σχολείο τεσσάρων τοίχων.
Η φύση είναι ο μεγαλύτερος δάσκαλός μας !
Βασιλική Στρατάκη – Μαρία Σφακιανάκη