1. Το Σχολείο μας από τη χρονιά 2010-2011 συγκαταλέγεται στα ολοήμερα Δημοτικά Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος που εφαρμόζουν το πρόγραμμα ΠΕΑΠ (Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική ηλικία) στην Α’ και Β’ Δημοτικού. Με άλλα λόγια, τα παιδιά των δύο πρώτων τάξεων έρχονται σε πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα μέσω του προφορικού λόγου (χωρίς τη χρήση βιβλίου) μέσα από μουσικοκινητικά τραγούδια, παιχνίδια, ζωγραφική, χειροτεχνίες και ιστοριούλες. Ο κύριος σκοπός του μαθήματος σε αυτές τις ηλικίες είναι τα παιδιά να αγαπήσουν τα αγγλικά και να αποκτήσουν δεξιότητες κατανόησης (κυρίως) και παραγωγής λόγου που θα θέσουν τις βάσεις για επιτυχή εκμάθηση της γλώσσας στα επόμενα χρόνια. Συνάμα εξυπηρετούνται και παιδαγωγικοί στόχοι, όπως η ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, η βελτίωση της αντίληψης και η κοινωνικοποίησή του σύμφωνα με τις αρχές της ολιστικής προσέγγισης της γνώσης και της συνεργατικής μάθησης.
2. Παράλληλα με την ελληνική δανειστική βιβλιοθήκη λειτoύργησε και δανειστική βιβλιοθήκη με αγγλικά βιβλία που είναι γραμμένα σε κατανοητή γλώσσα , αντίστοιχη με το γλωσσικό επίπεδο και την ηλικία των μαθητών.
3. Για πέμπτη συνεχή χρονιά το 1ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας έχει την τιμή να είναι ένα από τα επιλεγμένα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Mentoring” του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Φέτος κατά το διάστημα των μηνών Μαρτίου-Μαΐου 2015, στο πλαίσιο του μαθήματος του Η’ εξαμήνου «Πρακτική Άσκηση Φοιτητών», φιλοξενήσαμε μια τεταρτοετή φοιτήτρια η οποία παρακολουθούσε τα μαθήματα της εκπαιδευτικού κ. Μαρίας Μπουζούκη. Μάλιστα στο τέλος της πρακτικής άσκησης η φοιτήτρια πραγματοποίησε μια μονόωρη διδασκαλία (με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αγγλικών) σε δύο τυχαία επιλεγμένα τμήματα του Σχολείου.
4. Για δεύτερη χρονιά λάβαμε μέρος σε σχολικό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «eTwinning” σε συνεργασία με Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Τσεχία. Τα παιδιά των τμημάτων Ε1 και Ε2 , χρησιμοποιώντας ως μέσο επικοινωνίας τα Αγγλικά, ενεπλάκησαν σε συνεργατικές και δημιουργικές δραστηριότητες με συνομήλικούς τους από τις προαναφερθείσες χώρες, γνωρίζοντας τον πολιτισμό τους και διευρύνοντας τους ορίζοντές τους: έφτιαξαν «άβαταρς» που μιλούν αγγλικά για να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, έστειλανe-mailsο ένας στον άλλον μιλώντας για τις συνήθειές τους και τη ζωή τους, έγραψαν για τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα της χώρας τους και πρωταγωνίστησαν σε ένα χριστουγεννιάτικο βιντεάκι, έφτιαξαν ηλεκτρονικές παρουσιάσεις του σχολείου τους και σχολίασαν τις παρουσιάσεις των άλλων, δημιούργησαν ένα βίντεο- ευρωπαϊκό δελτίο ειδήσεων στα Αγγλικά, έγραψαν μια συνεργατική ιστορία επιστημονικής φαντασίας και πολλά άλλα. Ήταν μια πολύ δημιουργική εμπειρία για όλους μας, και συνάμα τα παιδιά κατανόησαν τη χρησιμότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Στις 11-6-2015 μάλιστα, το πρόγραμμα παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο θέατρο του Σχολείου μας από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό Μαρία Μπουζούκη και τους μαθητές των τμημάτων Ε1 και Ε2.
5. Τέλος, στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι του σχολείου μας υπήρχε και μια «γεύση» από Αγγλία: παραδοσιακά μπισκοτάκια “gingerbreadcookies”, που φτιάξαμε και στολίσαμε μαζί με τους μαθητές των τμημάτων Ε1 και Ε2. Τα μπισκοτάκια έγιναν υπέροχα!
Το κείμενο υπογράφει η εκπαιδευτικός Αγγλικών Μαρία Μπουζούκη.