Ansomone 10iu Ansomone Cycle Riptropin Somatropin Riptropin Canada Getropin for Sale Getropin 10iu HGH Generic HGH Generic Blue Tops HCG Injections HCG Hormone Lovegra Xenical Xenical Bez Recepty Xenical Sprzedam Lipitor Cena Lipitor 10mg Viagra Pfizer Online Original Viagra 100mg Cialis Generic Generic Viagra Online 100mg
kamagra prezzo kamagra jelly kamagra oral jelly cialis o viagra viagra bestellen viagra generika viagra schweiz levitra schweiz levitra compendium levitra 20mg preis schweiz kamagra gel kamagra flashback kamagra pris kamagra kopen kamagra bestellen kamagra pillen viagra kopen viagra online viagra prijs viagra kaufen
Buy Original Levitra Online Generic Levitra 10 Mg Generic Levitra (Vardenafil) 20mg Order Generic Levitra Online Buy Levitra Online Cheap Kamagra 100mg Online Kamagra Online Uk Kamagra Oral Jelly Online Pharmacy Kamagra Oral Jelly Buy Online Kamagra 100mg Oral Jelly Lovegra 100mg Tablets Lovegra Sildenafil 100mg Tablet Kamagra Super Online Kamagra Super 100mg Super Kamagra 100mg Sildenafil 60mg Dapoxetine Super Kamagra 100mg Generic Priligy 60 Mg Generic Priligy Side Effects
viagra österreich kamagra now kamagra gel kamagra 100 kamagra portugal cialis pris cialis tilskud cialis 5 mg kamagra gel kamagra sverige kamagra online cialis 5 mg cialis 5 mg pris cialis pris viagra receptfritt viagra pris viagra online viagra uten resept cialis pris cialis uten resept
levitra original ohne rezept levitra original cialis generika cialis generika kaufen cialis preis cialis bestellen cialis 20mg cialis 20 mg kaufen kamagra kaufen kamagra preis kamagra tabletten levitra generika tadalafil 20mg tadalafil kaufen kamagra original cialis belgique viagra belgique kamagra belgique super kamagra
Cialis NZ cialis generic nz Viagra Pills Nz , Viagra Online Nz viagra nz KAMAGRA QUE ES,KAMAGRA GEL QUE ES,KAMAGRA 100 MG QUE ES,KAMAGRA ORAL JELLY QUE ES,KAMAGRA 100MG kamagra 100mg Cialis Prijs Belgie,Cialis Prijs Apotheek,Cialis Prijs Apotheek Belgie cialis belgie CIALIS PAS CHER,CIALIS GENERIQUE,CIALIS 20MG cialis 20mg Super Kamagra Belgique,Super Kamagra Avis,Super Kamagra Effet Secondaire kamagra belgique

Επίκαιρα

1ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας

Δ/νση Π.Ε. Β' ΑΘΗΝΑΣ

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επίκαιρα ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΑ

Το μήνα Σεπτέμβριο στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων δουλέψαμε το «Το βασιλόπουλο και τα τρία μήλα». Όπως όλα τα παραδοσιακά παραμύθια, είναι παραμύθι θεραπευτικό που μεταδίδει αξίες. Αφού το αφηγήθηκα στα παιδιά, το καθένα ζωγράφισε μια σκηνή που του έκανε εντύπωση και παρουσίασε το έργο του στην ομάδα μας. Εγώ σημείωσα πάνω στην κάθε ζωγραφιά τα λόγια των μαθητών/τριών. Έπειτα, μιλήσαμε για νέα ξεκινήματα, για την αξία της ευγνωμοσύνης αλλά και την προσοχή που πρέπει να δείχνουμε  στους αγνώστους. Σε επόμενη φάση δόθηκε από ένα μήλο, τυλιγμένο σε δωράκι σε κάθε παιδί με την πρόταση να το μοιραστεί με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο στο σπίτι. 

Έτσι, γνωρίσαμε στοιχεία της τοπικής μας Ιστορίας και κάναμε μια πρώτη προσέγγιση για την υγιεινή διατροφή.

Περάσαμε πολύ όμορφα! 

 

mila

Η δασκάλα Κοσαρή Νικολέτα και οι μαθήτριες και μαθητές του Α' 2

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 2022-2023

Δευτέρα 12:30-13:15  και Παρασκευή: 11:45-13:15

 

  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

0 βιβλιοθήκη

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας συντάχθηκε σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ.: Φ14/22511/Δ1/9-2-2018 (ΦΕΚ Β΄688/28-02-2018) Υ.Α. Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ίδρυση Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων». Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ανταποκρίνεται στις υφιστάμενες ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού και του εκπαιδευτικού προσωπικού, προκειμένου να επιτευχθεί η έρρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

Ο κανονισμός αναρτάται σε εμφανές σημείο της σχολικής βιβλιοθήκης, στην ιστοσελίδα του σχολείου και αντίγραφό του διατηρείται στο αρχείο της σχολικής μονάδας. Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι γονείς τους ενημερώνονται για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Η παρούσα έκδοσή του εγκρίθηκε με την υπ. Αριθ. 24 Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων.

 

Σκοπός και Στόχοι

           Η Σχολική Βιβλιοθήκη, αναδεικνύεται σε βασικό παράγοντα μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού για τη γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών καθώς μέσω αυτής παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές να εισέλθουν στο κόσμο της πληροφόρησης και της γνώσης, να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους σκέψη και να δραστηριοποιήσουν τη φαντασία τους. Στόχοι της Σχολικής Βιβλιοθήκης αποτελούν:

α) η υποστήριξη της μάθησης, ως ανώτατο αγαθό όλων των ανθρώπων και κυρίως των μαθητών/τριών, προκειμένου να έχουν θέση και ρόλο στην πνευματική, την κοινωνικο-πολιτιστική και πολιτική ζωή

β) η ανάδειξη της Σχολικής Βιβλιοθήκης σε βασικό πυλώνα της Δια Βίου Μάθησης και της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία και

γ) η ενιαία και επιστημονικά τεκμηριωμένη αντιμετώπιση θεμάτων ίδρυσης, στελέχωσης, εξοπλισμού και αξιοποίησης των Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

Μέλη της σχολικής βιβλιοθήκης

Στη Σχολική Βιβλιοθήκη δύναται να γίνουν μέλη όλοι/ες οι μαθητές/τριες, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες της σχολικής μονάδας καλύπτουν, κατά προτεραιότητα έναντι των άλλων χρηστών, τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες τους.

Επιπρόσθετα, δίνεται σε όλα τα εγγεγραμμένα μέλη δωρεάν η κάρτα μέλους, παρέχοντας τους τη δυνατότητα χρήσης του χώρου και του υλικού της βιβλιοθήκης. Οι μαθητές/τριες μπορούν να γίνουν μέλη μόνο με τη συμπλήρωση από τους γονείς του ειδικού εντύπου συγκατάθεσής, το οποίο χορηγείται από τον/την Υπεύθυνο/η της Βιβλιοθήκης. Τέλος, η κάρτα μέλους είναι προσωπική και ο κάτοχός της οφείλει να την επιδεικνύει κατά τη διαδικασία δανεισμού οποιουδήποτε υλικού. Η ίδια κάρτα ισχύει για όλα τα χρόνια φοίτησης του μαθητή/τριας ή υπηρέτησης του δασκάλου/λας στο σχολείο. Σε περίπτωση απώλειας, ο/η Υπεύθυνος/η της Βιβλιοθήκης την επανεκδίδει δωρεάν.

 

Έργο του Υπεύθυνου/νης Σχολικής Βιβλιοθήκης είναι:

1) Η από κοινού σύνταξη με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, προκειμένου να εξασφαλισθεί η έρρυθμη λειτουργία της Σχολικής

Βιβλιοθήκης.

2) Ο έλεγχος των διαδικασιών της συγκρότησης της συλλογής, της επεξεργασίας, διάθεσης και συντήρησης έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού.

3) Η εύρεση διαθέσιμων πόρων για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης καθώς και η σύμπραξη συνεργασιών με άλλες βιβλιοθήκες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

4) Η πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν σχετικά με τη λειτουργία της βιβλιοθήκης.

5) Η οργάνωση του χώρου της Σχολικής Βιβλιοθήκης σε συνεργασία με τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων.

6) Η διευκόλυνση και καθοδήγηση των μαθητών/τριών και των άλλων χρηστών για: α) την αναζήτηση, έρευνα και αποτελεσματική χρήση των στοιχείων της συλλογής, β) τη

βελτίωση των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον πληροφοριακό γραμματισμό, με την πρόσβαση στο διαδίκτυο και με την αναζήτηση πληροφοριακού/γνωστικού υλικού.

7) Η καταγραφή και μελέτη προτάσεων που υποβάλλονται από τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες για πρόσκτηση υλικού.

8) Η διάθεση υλικού για δανεισμό, διαδανεισμό και παραγωγή φωτοαντιγράφων.

9) Η σύνταξη ετήσιας έκθεσης με την αποτίμηση της λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και η κατάθεσή της στο αρχείο του

σχολείου.

Συνεργασίες Σχολικών Βιβλιοθηκών

Η Σχολική Βιβλιοθήκη μέσω του Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιδιώκει την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των εν λόγω Βιβλιοθηκών, προκειμένου να διευρύνει τους επιστημονικούς πόρους και ως εκ τούτου να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Επιπρόσθετα, η Σχολική Βιβλιοθήκη δημιουργεί δίκτυα επικοινωνίας και συνεργασίας με Ακαδημαϊκές, Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες, έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να αποκτήσουν ηλεκτρονική πρόσβαση στους ψηφιακούς πόρους που εκείνες διαθέτουν.

 

Ωράριο Λειτουργίας

α) Η Βιβλιοθήκη παραμένει ανοιχτή τουλάχιστον για τρεις (3) ώρες την εβδομάδα. Η επιλογή των ωρών λειτουργίας της Βιβλιοθήκης γίνεται έπειτα από τεκμηριωμένη εισήγηση του Υπεύθυνου/ης Σχολικής Βιβλιοθήκης και μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, δίνοντας προτεραιότητα, σε κάθε περίπτωση, στην ακώλυτη εφαρμογή του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος.

β) Κάθε εκπαιδευτικός, με τους μαθητές/τριες του τμήματός του, δύναται να έχει πρόσβαση στο χώρο της Σχολικής Βιβλιοθήκης και εκτός των τακτικών ωρών λειτουργίας της, μετά από συνεννόηση με τον/την Υπεύθυνο/η της Βιβλιοθήκης, για ανάπτυξη σχετικών δράσεων/δραστηριοτήτων, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές/μαθησιακές ανάγκες τους.

γ) Το ωράριο λειτουργίας παραμένει σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και τροποποιείται, αν κριθεί αναγκαίο, από το Σύλλογο Διδασκόντων, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τις ανάγκες του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος του σχολείου, για την ανεμπόδιστη εφαρμογή του.

           

Γενικοί Κανόνες Λειτουργίας

            Για την ορθή λειτουργία της Σχολική Βιβλιοθήκης απαιτείται η τήρηση των ακόλουθων κανόνων κατά την παραμονή του αναγνωστικού κοινού. Ειδικότερα:

α) απαιτείται ησυχία και δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και ροφημάτων.

β) η εύρεση του διαθέσιμου υλικού πραγματοποιείται από τους χρήστες.

γ) εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, περιοδικά, σπάνια βιβλία και οπτικοακουστικό υλικό δε διατίθενται για δανεισμό.

δ) η τοποθέτηση των βιβλίων στα ράφια πραγματοποιείται από τον/την Υπεύθυνο/η Βιβλιοθήκης.

ε) οι χρήστες οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί στον τρόπο διαχείρισης των βιβλίων καθώς δεν επιτρέπονται οι υπογραμμίσεις και οι σημειώσεις.

στ) σε περίπτωση καταστροφής βιβλίων ή εξοπλισμού της βιβλιοθήκης, ο υπεύθυνος οφείλει να προβεί στην αντικατάστασή του.

ζ) δεν επιτρέπεται η απομάκρυνση υλικού από τον χώρο της βιβλιοθήκης, εάν δεν έχει πραγματοποιηθεί η διαδικασία δανεισμού.

η) απαγορεύονται αντικείμενα, που προκαλούν θόρυβο ή φθορά στο υλικό, τον εξοπλισμό και τα έπιπλα της βιβλιοθήκης.

θ) οι χρήστες δύνανται να προσφέρουν βιβλία ούτως ώστε να εμπλουτισθεί η συλλογή της βιβλιοθήκης.

Τέλος, οι χρήστες οι οποίοι δεν ακολουθούν τους παραπάνω κανόνες και δε συμμορφώνονται στις υποδείξεις των Υπευθύνων, διαταράσσοντας την εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής Βιβλιοθήκης τότε δύνανται να οδηγηθούν στον αποκλεισμό τους από το χώρο της βιβλιοθήκης και των παρεχόμενων υπηρεσιών της.

 

Κανόνες δανεισμού

Ο δανεισμός των βιβλίων πραγματοποιείται με σειρά προτεραιότητας. Συγκεκριμένα, ο κάθε χρήστης μπορεί να δανειστεί μόνο για τον εαυτό του ενώ απαγορεύεται ρητά να δοθεί σε άλλον δίχως να πραγματοποιηθεί εκ νέου η διαδικασία δανεισμού.

1) Όλα τα μέλη της βιβλιοθήκης ανεξαρτήτως έχουν τη δυνατότητα να δανειστούν ένα βιβλίο.

2) Το υλικό της συλλογής διατίθεται στα μέλη για διάβασμα και για δανεισμό. Από τη διαδικασία δανεισμού εξαιρούνται εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, CD, περιοδικά και σπάνια βιβλία.

3) Τα μέλη μπορούν να δανειστούν μέχρι δύο βιβλία συγχρόνως για 14 ημέρες.

4) Όλα τα μέλη έχουν το δικαίωμα ανανέωσης του δανεισμένου υλικού για ακόμα επτά (7) ημέρες.

5) Τα μέλη που επιθυμούν ήδη δανεισμένα βιβλία μπορούν να συμπληρώσουν μια ειδική Λίστα Αναμονής Εντύπου, η οποία παρέχεται από τον Υπεύθυνο Βιβλιοθήκης.

6) Ο δανεισμός πραγματοποιείται μόνο με την ένδειξη της κάρτα μέλους στον Υπεύθυνο Βιβλιοθήκης.

 

Συλλογή Σχολικής Βιβλιοθήκης -->

!!! Για να αναζητήσετε κάποιο βιβλίο στη Συλλογή της σχολικής βιβλιοθήκης, αφού ανοίξετε τη σελίδα της βιβλιοθήκης, πατήστε ταυτόχρονα

τα πλήκτρα CTRL + F για να εμφανιστεί πάνω δεξιά το παραθυράκι της

"Εύρεσης στο φύλλο". Εκεί, εντός του πλαισίου, πληκτρολογήστε τον

τίτλο του βιβλίου.   

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 

 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, «ο σχολικός κανονισμός αποτελείται από το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου».

Το σχολείο μας, όπως κάθε εκπαιδευτικός οργανισμός, προκειμένου να λειτουργεί ομαλά και να εκπληρώνει τους στόχους του, καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να διατυπώνει με σαφήνεια και να τηρεί ένα πλαίσιο κανόνων οι οποίοι διέπουν τη σχέση των μελών του. Το ρόλο αυτό έχει ο παρόν εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, αποτέλεσμα προσπάθειας όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας. Ξεκίνησε από την πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών του σχολείου, συνεχίστηκε με τη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας και το Τμήμα Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, διευρύνθηκε με το Συνήγορο του Παιδιού και τη συνεργασία του με τους μαθητές μας, συζητήθηκε με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και ολοκληρώθηκε με την καταγραφή, την επεξεργασία όλων των πληροφοριών και την τελική σύνταξη του κειμένου.

Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου μας, αποτελεί συνεπώς ένα έργο συλλογικό. Αποτελεί μέρος της εφαρμογής του εκπαιδευτικού μας σχεδίου για ένασύγχρονο σχολείο. Δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας αλλά να τη βοηθήσει να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να καλλιεργήσει το σεβασμό στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων αλλά και τις υποχρεώσεις που συνεπάγονται και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

Ο σχολικός κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα και τη μορφή ενός καθηκοντολογίου αλλά συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον, το χρόνο, την παιδαγωγική και τις ιδιαίτερες συνθήκες. Όσο οι παράγοντες αυτοί θα αλλάζουν, ο κανονισμός θα προσαρμόζεται, θα εμπλουτίζεται και θα τροποποιείται.

Η επιτυχία ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, δάσκαλοι και γονείς, να αποδεχτούν ανεπιφύλακτα και να εφαρμόσουν όλα όσα αναφέρονται στον κανονισμό.

                                                                                                                               Ο δ/ντής

                                                                                                                           Ασημόπουλος Γεώργιος

ΑΡΘΡΟ 1ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το σχολείο μας αποτελεί μια κοινότητα ανθρώπων, που λειτουργεί με βάση τις προβλέψεις του νόμου, αλλά και τους κανόνες που έχουμε συμφωνήσει από κοινού. Στόχος μας είναι οι μαθητές να συνυπάρχουν ειρηνικά, σε θετικό και ευχάριστο κλίμα, να αποκτούν τις γνώσεις και τις κοινωνικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, να ασκούνται, να δημιουργούν και γενικότερα να εκπαιδεύονται στην ανάληψη ρόλων χρήσιμων ενεργών πολιτών στην κοινωνία.

Τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, έχουν διαφορετικό ρόλο ως προς την υποστήριξη λειτουργίας του σχολείου. Χρειάζεται όμως να έχουμε όλοι συμφωνία για τον τρόπο που θα λειτουργεί το σχολείο μας, συνεχή επικοινωνία και διάθεση ειλικρινούς συνεργασίας και αλληλοκατανόησης. Στην κατεύθυνση αυτή συντάσσεται και η δημιουργία του παρόντος εσωτερικού κανονισμού.

Κεντρικές αξίες που θέλουμε να διέπουν τη σχολική ζωή αποτελούν η αγάπη, η αλληλοκατανόηση, ο αλληλοσεβασμός, η υπευθυνότητα, η συνέπεια, η συνεργασία, η αλληλεγγύη και η δημοκρατία. Δημοκρατία για μας σημαίνει ότι όλοι  σύμφωνα με το ρόλο μας έχουμε ίσα δικαιώματα και λαμβάνουμε όλοι μέρος στη λήψη των αποφάσεων για θέματα σχολικής ζωής με βάση το νόμο, τις προβλεπόμενες διαδικασίες και τις ατομικές και συλλογικές ευθύνες μας. Οποιαδήποτε μορφή βίας ή διάκρισης σε βάρος οποιουδήποτε μέλους μας δεν είναι ανεκτή. Όταν ορισμένες συμπεριφορές θίγουν δικαιώματα αναζητούμε τρόπους αποκατάστασης της όποιας βλάβης και ειρηνικής επίλυσης των τυχών εντάσεων, διαφωνιών και συγκρούσεων.

ΑΡΘΡΟ 2ο – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Στο Σχολείο μας είμαστε όλοι ίσοι, έχουμε τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις και σεβόμαστε τη διαφορετικότητα όλων ανεξάρτητα από χρώμα, θρησκεία, καταγωγή και εμφάνιση. Για το λόγο αυτό συνεργαζόμαστε και προσπαθούμε όλοι μαζί για να συμβιώνουμε ευχάριστα και να βελτιωνόμαστε, μαθαίνοντας, παίζοντας και δημιουργώντας.

ΦΟΙΤΗΣΗ

1.Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

2.Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Η έγκαιρη προσέλευση καθώς και η τήρηση του χρόνου έναρξης και λήξης της λειτουργίας του Σχολείου, βοηθά στην ήρεμη έναρξη της εργασίας μας, την εύρυθμη λειτουργία και καταδεικνύουν τον σεβασμό στην αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου προκειμένου να επιτευχθούν οι σκοποί του.

ΑΦΙΞΗ

(Εάν στο σχολείο μας λειτουργήσει η πρωινή ζώνη η προσέλευση των μαθητών/μαθητριών που έχουν δηλώσει τη συμμετοχή τους, θα πραγματοποιείται από τις 07:00 έως τις 07:15 ΑΥΣΤΗΡΑ. Πέραν αυτού του χρονικού περιθωρίου κανένα παιδί δεν θα γίνεται δεκτό μιας και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός θα βρίσκεται στην τάξη και στο σχολείο δεν υπάρχουν εφημερεύοντες.)

Η άφιξη το πρωί στο σχολείο πραγματοποιείται από τις 8:00 πμ έως στις 8:15 πμ που χτυπά το κουδούνι. Στο διάστημα αυτό οι μαθητές/τριες παραμένουν στον προαύλιο χώρο με την επιτήρηση των εφημερευόντων. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές/τριες το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στον προαύλιο χώρο, αποχωρούν. Η πόρτα εισόδου κλείνει μετά τη λήξη της προσευχής με ευθύνη των εφημερευόντων εκπ/κών. Αν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ολιγόλεπτης παραμονής γονέα, ενημερώνεται ο εφημερεύων και ο Δ/ντής. Σε περίπτωση που καθυστερήσουμε δικαιολογημένα, ερχόμαστε στο σχολείο συνοδευόμενοι κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματος και όχι στη διάρκεια του πρώτου διδακτικού δίωρου, ώστε να μη διαταράσσεται η διεξαγωγή του μαθήματοςστην τάξη και η λειτουργία του σχολείου.

Όλοι συγκεντρωνόμαστε στην αυλή του σχολείου και συντασσόμαστε στη θέση που έχει οριστεί για το τμήμα μας για την πρωινή προσευχή. Οι αλλόθρησκοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν σε αυτήν, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής. Επίσης, ακούμε τις ανακοινώσεις του Διευθυντή και στη συνέχεια ανά τμήμα προσεκτικά και με τη συνοδεία εκπαιδευτικού πηγαίνουμε στις τάξεις μας.

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών γίνεται με τη λήξη του πρωινού προγράμματος :13.15

Η αποχώρηση των μαθητών /τριών που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα ,μπορεί να γίνει-σύμφωνα με τη δήλωση-στις 14:55 ή στις 15:50 ή στις 17:30 .Σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούμε από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντα με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και αφού έχει ενημερωθεί ο εκπαιδευτικός και ο Διευθυντής και υπογραφεί σχετική άδεια αποχώρησης.

Επισήμανση: Πριν από τις 8:00 και μετά τη λήξη των μαθημάτων, από τις 13:15,δεν υπάρχει αρμόδιος για επιτήρηση των μαθητών/τριών. Γι αυτό συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση για την παραλαβή τους. Ειδικότερα οι γονείς των μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα, παρακαλούνται να είναι συνεπείς στο χρόνο παραλαβής των παιδιών τους.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος βγαίνουμε στο προαύλιο με προσοχή, χωρίς βιασύνη, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Οι αίθουσες κλειδώνουν και για κανένα λόγο δε μένουμε σε αυτές. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους εκπαιδευτικούς ο χώρος παραμονής των μαθητών.

Παίζουμε χωρίς να τσακωνόμαστε ή να ασκούμε οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική) προς τους συμμαθητές μας και τους δασκάλους μας. Δεν προσβάλλουμε τους συμμαθητές μας για λόγους σωματικούς, εθνικούς, θρησκευτικούς ή φυλετικούς. Κάθε βίαιη συμπεριφορά μπορεί να επιφέρει τις ανάλογες συνέπειες. Σεβόμαστε τους κανόνες, λύνουμε τις όποιες διαφορές μας με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθυνόμαστε στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς κι όχι στο Διευθυντή.

Φροντίζουμε να πετάμε τα σκουπίδια μας στους ειδικούς κάδους και να μη γράφουμε ή χαράσσουμε τους τοίχους, ώστε το κτίριο του σχολείου να παραμένει καθαρό.

Οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε όλη την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου (πίνακες, θρανία, καρέκλες, πόρτες, παράθυρα, υπολογιστές, προβολικά μηχανήματα κλπ). Απαγορεύεται να χρησιμοποιούμε τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου και ειδικά τις ηλεκτρονικές συσκευές (φωτοτυπικό μηχάνημα, ραδιοκασετόφωνο, ηλεκτρονικό υπολογιστή κ.ά.) χωρίς άδεια. Αν θέλουμε να ειδοποιήσουμε τους γονείς μας και μόνο για σοβαρό λόγο (π.χ. ασθένεια), ενημερώνουμε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, ο οποίος αναλαμβάνει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με τους γονείς μας.

Χρησιμοποιούμε τις τουαλέτες σύμφωνα με το φύλο μας και τηρούμε τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και καθαριότητας των χώρων.

Στο κυλικείο ψωνίζουμε ακολουθώντας τη σειρά με ηρεμία και υπομονή.

Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφουμε άμεσα στην τάξη μας χωρίς να σπρωχνόμαστε ή να τρέχουμε. Η όποια καθυστέρηση λειτουργεί σε βάρος του διδακτικού χρόνου και δημιουργεί παρεξηγήσεις.

Αποφεύγουμε να φέρνουμε στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα, παιχνίδια, μεγάλα χρηματικά ποσά, κινητά τηλέφωνα κι άλλα μέσα καταγραφής εικόνας και ήχου. Σε περίπτωση απώλειάς τους το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη.

Δεν επιτρέπεται η επικοινωνία και η συναλλαγή με άτομα που είναι εκτός σχολικού χώρου στη διάρκεια του διαλείμματος ακόμη κι αν αυτά τα πρόσωπα είναι συγγενικά μας. Το διάλειμμα είναι ο δικός μας χρόνος που αφιερώνεται για την ικανοποίηση των αναγκών μας, την ξεκούραση, το παιχνίδι και την κοινωνικοποίησή μας.

(Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούμε τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια και ευπρέπεια.)

Επικοινωνούμε, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς μας, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουμε άδεια.

ΑΡΘΡΟ 3ο – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μέσα στην τάξηλειτουργούμε ως ομάδα, τα μέλη της οποίας αλληλοεπηρεάζονται και αλληλεπιδρούν.

Έχουμε δικαίωμα να κάνουμε μάθημα σε μια σχολική αίθουσα ασφαλή, καθαρή, φωτεινή και καλαίσθητη. Σε περίπτωση που υπάρχουν άτομα με ειδικές ανάγκες ή παιδιά με προσωρινή κινητική δυσκολία, η αίθουσα να είναι κατάλληλα διαμορφωμένη ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση τους από και προς αυτήν καθώς και η παραμονή τους σε αυτήν.

Μιλάμε ελεύθερα, διατυπώνουμε τη γνώμη μας χωρίς φόβο και εκφράζουμε τις πεποιθήσεις μας, σεβόμενοι πάντα τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των άλλων. Συμπεριφερόμαστε με ευγένεια αποφεύγοντας την εριστική συμπεριφορά, τη βιαιοπραγία και την επιθετικότητα. Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου και φροντίζουμε να μην καταπιέζουμε τα δικαιώματα των συμμαθητών μας.

Ζητάμε τη βοήθεια του δασκάλου μας και μοιραζόμαστε μαζί του τους προβληματισμούς, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

Κοινωνικοποιούμαστε, αναπτύσσουμε φιλικές σχέσεις και συμμετέχουμε σε ομαδικές εργασίες, σε σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

Σε κάθε διάλειμμα βγαίνουμε έξω από τη σχολική αίθουσα για μια ανάπαυλα από τα μαθήματα, κοινωνική εκτόνωση, ελεύθερη επικοινωνία με τους συμμαθητές μας και συλλογικό παιχνίδι.

Φροντίζουμε για τη σωματική μας υγιεινή και την ευπρεπή μας εμφάνιση.

Διατηρούμε την τάξη μας καθαρή και τακτοποιημένη. Χρησιμοποιούμε με προσοχή τα διάφορα υλικά της και αφού τελειώσουμε την εργασία μας τα ξαναβάζουμε στη θέση τους.

Συμμετέχουμε στο μάθημα και είμαστε επιμελείς στις μαθητικές μας υποχρεώσεις κάθε μέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου μας και τις απαιτήσεις του μαθήματος.Είμαστε συνεργάσιμοι και συμβάλλουμε στην ομαλή κι εποικοδομητική διεξαγωγή του μαθήματος.

Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και είμαστε ειλικρινείς. Ενημερώνουμε τον/την δάσκαλό /α μας για θέματα που προκύπτουν και μας απασχολούν. Τα επιλύουμε με ειρηνικό και δημοκρατικό τρόπο και χωρίς άσκηση βίας.

Τηρούμε όλοι μας του κανόνες του σχολείου και της τάξης μας όπως τους έχουμε ορίσει με τους εκπαιδευτικούς μας.

Βγαίνουμε από την τάξη την ώρα του μαθήματος μόνο αν συντρέχει σοβαρός λόγος και μόνο με την άδεια του δασκάλου.

Σε περίπτωση απουσίας μας από τα μαθήματα ενημερώνουμε το σχολείο και φροντίζουμε να πάρουμε τη διδακτέα ύλη και τις εργασίες από κάποιον συμμαθητή μας.

Οι σχολικές γιορτές καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής. Απουσιάζουμε απ’ αυτές μόνο αν έχουμε σοβαρό λόγο. Η συμμετοχή σε αυτές πέρα από υποχρεωτική είναι και απαραίτητη τόσο για την ολόπλευρη εκπαίδευσή μας όσο και για την εικόνα και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούμε τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια και ευπρέπεια.

Γενικά, δεν απουσιάζουμε από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο. Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε ανεπαρκή μαθησιακά αποτελέσματα και δεν ευνοεί την κοινωνική μας προσαρμογή και ανάπτυξη

Αν κάποιο πρόβλημα συμπεριφοράς είναι σοβαρό και δεν μπορεί να λυθεί την ώρα του μαθήματος μέσα στην τάξη, ζητάμε τη βοήθεια του Διευθυντή μας, μετά από συνεννόηση με το δάσκαλο. Οι δάσκαλοι και ο Διευθυντής μπορούν να αποφασίσουν κάποιο παιδαγωγικό μέτρο που βοηθά να μην επαναληφθούν τέτοια λάθη, όταν η συζήτηση δεν αρκεί.

ΑΡΘΡΟ 4ο – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούμε έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η διαπαιδαγώγηση, η εμψύχωση και η κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η πρόοδος, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη δική μας συμβολή και προσπάθεια. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές μας σε συνδυασμό με την άρτια επιστημονική μας κατάρτιση οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς.

Η μορφή και το ύφος της γλώσσας μας, καθώς και η γενικότερη παρουσία μας, δημιουργούν πρότυπα αναφοράς για τους μαθητές, γι’ αυτό δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα που διαμορφώνουν την εικόνα μας.

Συνεργαζόμαστε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και συνεισφέρουμε στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Ανανεώνουμε συχνά και εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας σχετικά με διάφορα γνωστικά αντικείμενα και κυρίως τις επιστήμες της αγωγής.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς κάνουμε απολογισμό του διδακτικού και παιδαγωγικού μας έργου και συζητάμε για το βαθμό επίτευξης των στόχων μας.

Επιδίωξή μας είναι τα παιδιά να χαίρονται τη διαδικασία της μάθησης, τις φιλίες, τις δραστηριότητες αλλά και τα παιχνίδια τους.

Προωθούμε και ενθαρρύνουμε την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες και τη μεταξύ τους συνεργασία.

Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη γνώμη των παιδιών και τα εκπαιδεύουμε να είναι καλοί ακροατές, να διατυπώνουν επιχειρήματα ως ομιλητές και να σέβονται τους άλλους.

Επειδή διαπαιδαγωγούμε με το παράδειγμά μας και την καθημερινή μας παρουσία, φροντίζουμε ώστε να μην μεταφέρουμε λανθασμένα πρότυπα στους μαθητές μας.

Είναι γνωστό ότι το σχολείο παρέχει γενική παιδεία η οποία είναι κοινή συνισταμένη όλων των μαθημάτων και γι’ αυτό υποστηρίζουμε ότι όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, σύμφωνα άλλωστε με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές που υποστηρίζουν την ύπαρξη πολλαπλών μορφών νοημοσύνης.

Φροντίζουμε για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με την ευθύνη του σχολείου.

Οργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, εθελοντικές δράσεις και άλλες δραστηριότητες και τους ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν όλοι ως σημαντικά και αναπόσπαστα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλουμε κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Ως υπεύθυνοι εφημεριών στο προαύλιο, βοηθάμε ώστε τα διαλείμματα να είναι χρόνος χαράς και ξεκούρασης και όχι συγκρούσεων, ζημιών και παραπόνων. Όταν υπάρχουν εκτροπές από μέρους των μαθητών στους συμφωνημένους κανόνες, προσπαθούμε να τους συνετίσουμε με συμβουλές και φιλική διάθεση. Αν κάτι τέτοιο δεν επιτυγχάνεται, κρίνεται αναγκαία η επιβολή κάποιων συνεπειών για τις οποίες τους έχουμε προειδοποιήσει, με τη σύμφωνη άλλωστε γνώμη της Διεύθυνσης του σχολείου και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Καλλιεργούμε συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές και σεβόμαστε την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές ή εθνικές ιδιαιτερότητές τους, όπως επιβάλλεται άλλωστε και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της σύγχρονης κοινωνίας.

Για μας, κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με ξεχωριστή ψυχοσύνθεση, ανάγκες και προβλήματα. Παρατηρούμε, κατανοούμε και προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων από μέρους τους. Έτσι επιλέγουμε τους κατάλληλους κάθε φορά διδακτικούς και εκπαιδευτικούς χειρισμούς, τους προσαρμόζουμε στις ανάγκες των μαθητών και ακολουθούμε εξατομικευμένη διδασκαλία.

Συζητάμε όλα τα κρίσιμα θέματα του σχολείου στο Σύλλογο Διδασκόντων, παίρνοντας συλλογικές αποφάσεις με γνώμονα το καλό όλης της σχολικής μονάδας. Εκτός αυτού οι συνεδριάσεις του συλλόγου μας είναι ευκαιρία για μας να ανταλλάσσουμε απόψεις μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλο.

Συνεργαζόμαστε μεταξύ μας, ειδικά όταν διδάσκουμε στο ίδιο τμήμα ή στην ίδια τάξη, και σεβόμαστε τις απόψεις όλων των συναδέλφων χωρίς να υποτιμούμε το διδακτικό αντικείμενο κανενός. Τις μεταξύ μας σχέσεις τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής και η ανθρώπινη επικοινωνία.

Ενημερώνουμε τους γονείς και τους κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών, τόσο ιδιαιτέρως, όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε μέρες και ώρες που καθορίζονται και κοινοποιούνται από την αρχή του σχολικού έτους.

Η γνώση της οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης των μαθητών καθώς και της κατάστασης της υγείας τους, κρίνεται χρήσιμη και αναγκαία για μας τους εκπαιδευτικούς, γιατί μας επιτρέπει να αντιμετωπίζουμε με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα τους, να κατανοούμε τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους και να προσαρμόζουμε ανάλογα τη συμπεριφορά μας. Όλα αυτά βέβαια με σοβαρότητα και εχεμύθεια, όπως ακριβώς αρμόζει στην επαγγελματική μας ιδιότητα.

Είναι σκόπιμο, πιθανά προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ μαθητών ή δασκάλων να επιλύονται από εμάς τους εκπαιδευτικούς. Όταν αυτό δεν είναι δυνατό, επιθυμούμε οι γονείς να απευθύνονται πρώτα στον εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος εξάλλου είναι ο αρμοδιότερος για να βοηθήσει.

Αντιλαμβανόμαστε την καθημερινή αγωνία των γονιών να προσφέρουν σε ό,τι πολυτιμότερο έχουν στη ζωή, στα παιδιά τους, ο,τιδήποτε θα τα κάνει καλύτερους ανθρώπους. Ο στόχος μας είναι κοινός και γι’ αυτό επιθυμούμε εμπιστοσύνη από μέρους τους στην επιστημονική μας ιδιότητα και υπόσταση, πάντα βέβαια στα πλαίσια του διαλόγου, της ειλικρινούς συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού καθώς και της επίγνωσης του ρόλου που έχει αναλάβει η κάθε πλευρά.

ΑΡΘΡΟ 5ο Ο Διευθυντής/Η Διευθύντρια

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/τριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
  • Είναι υπεύθυνος/η, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/τριών.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

ΑΡΘΡΟ 6ο – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι γονείς, σύμφωνα με το νόμο, είμαστε υπεύθυνοι για τα παιδιά μας, για την ελεύθερη και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, με βάση τα ανθρωπιστικά και δημοκρατικά πρότυπα, όπως για την εν γένει συμπεριφορά τους και την πρόοδό τους. Για τον λόγο αυτό, τα ενισχύουμε και ενθαρρύνουμε για να χαίρονται τη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή, να επιδιώκουν τα ίδια την ένταξή τους στη σχολική κοινότητα και στη μάθηση μέσα στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό.

Σεβόμαστε την προσωπικότητα των παιδιών μας, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους, ακούμε με προσοχή τη γνώμη τους και τις εμπειρίες τους από τη σχολική ζωή, τα υποστηρίζουμε στην προετοιμασία και στη μελέτη των μαθημάτων. Επιδιώκουμε να χτίσουμε μια ουσιαστική σχέση, επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών μας ώστε αυτά να νοιώθουν με θετικό τρόπο τη συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες και στη μάθηση, να αισθάνονται ότι οι γονείς και το σχολείο τους στηρίζουν και ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Επίσης, τα βοηθάμε να εμπεδώσουν τη σημασία που έχουν οι κανόνες για τη λειτουργία του σχολείου και ότι είναι ανάγκη και καθήκον τους να τους τηρούν, για δικό τους όφελος και για την πρόοδό τους.

Είμαστε υπεύθυνοι και οφείλουμε να έρχεται το παιδί μας το πρωί στο σχολείο εγκαίρως και να αποχωρεί με το τέλος του προγράμματος. Μετά τη λήξη της προσευχής η πόρτα κλείνει μέχρι το πρώτο διάλειμμα. Τυχόν καθυστέρηση προσέλευσης θα έχει ως συνέπεια να επιστρέφει το παιδί σπίτι του και να επανέρχεται στο σχολείο όταν ξεκινά το πρώτο διάλειμμα για τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω. Κανένας μαθητής δεν γίνεται δεκτός μετά το χτύπημα του κουδουνιού και η όποια επιμονή από την πλευρά των γονιών μόνο αναστάτωση δημιουργεί στο παιδί και το σχολείο.

Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για έκτακτο θέμα).

Οι γονείς-κηδεμόνες διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές στο σπίτι ή αναρτώνται στην κεντρική είσοδο του σχολικού κτιρίου ή στην ενημερωμένη ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι γονείς οφείλουμε ακόμη να γνωστοποιούμε στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Όταν το παιδί πρέπει να απουσιάζει λόγω ασθένειας ή για άλλο σοβαρό λόγο, ενημερώνουμε πάντοτε το σχολείο.

Ως γονείς-κηδεμόνες οφείλουμε να ενημερωνόμαστε τακτικά από τους δασκάλους για την επίδοση, την πρόοδο και την εν γένει συμπεριφορά του παιδιού μας στο σχολείο, σε ημέρες και ώρες που μας γνωστοποιούνται από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουμε να επικαιροποιούμε τα στοιχεία επικοινωνίας και να ενημερώνουμε άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά μας και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις.

Μεριμνούμε και διαμορφώνουμε τη συμπεριφορά μας σύμφωνα με τα δημοκρατικά πρότυπα και τις αξίες, ώστε να αποφεύγουμε τις συγκρούσεις και διενέξεις μεταξύ μας τόσο εντός όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου μας. Φροντίζουμε και προνοούμε για να διαχειριζόμαστε τις όποιες διαφορές και να επιδεικνύουμε συμπεριφορά μεταξύ μας μέσα στα όρια του ρόλου μας, χωρίς να παραβιάζονται τα δημοκρατικά ήθη της αλληλοκατανόησης, ανεκτικότητας της διαφοράς, επικοινωνίας και διαλόγου.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουμε το δάσκαλο της τάξης ή το Διευθυντή οι οποίοι και θα το διευθετήσουν.

Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουμε ουσιαστικά και εποικοδομητικά στις δραστηριότητες και στις συλλογικές διαδικασίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ιδέες, δημιουργικές πρωτοβουλίες, συνεργατικό πνεύμα. Έτσι βοηθάμε τη λειτουργία και το έργο του σχολείου μας να εκπληρώσει τους παιδαγωγικούς, πολιτιστικούς και κοινωνικούς στόχους που επιτελεί για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας σε ώριμους, ηθικούς, ενεργούς και δημοκρατικούς πολίτες. Έτσι, συμβάλλουμε αποφασιστικά στο να εμπεδώνουν τα παιδιά μας τη σημασία του σχολείου για τη ζωή τους, και να συμμετέχουν με όρεξη και χαρούμενη διάθεση, ώστε να χαίρονται και τα ίδια την ένταξη και κοινωνικοποίησή τους στη συλλογική σχολική ζωή.

Αν διαπιστώσουμε οποιοδήποτε γεγονός ή πράξη στη λειτουργία του σχολείου που παρεκκλίνει του φυσιολογικού, τηρούμε στάση ψύχραιμη και απόσταση από τα πράγματα, ώστε να έχουμε αποτελεσματική, ορθή και υπεύθυνη στάση και αντίδραση. Προσπαθούμε να μην υποπέσουμε σε υποκειμενικές και βιαστικές κρίσεις, σε απαξιωτικές και αντιδεοντολογικές αντιδράσεις απέναντι στους φορείς του σχολείου. Πριν από οποιαδήποτε αντίδραση ή διαμαρτυρία μας, επιδιώκουμε άμεσα την ουσιαστική επικοινωνίας με τους υπευθύνους του σχολείου, ακούμε την άποψη των εκπαιδευτικών των παιδιών μας, συνεργαζόμαστε με διάθεση ειλικρίνειας, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του έργου και της προσπάθειάς τους. Μόνο μέσα από τη συνεργασία, την καλή προαίρεση και την αυτοκριτική θα πετύχουμε την εύρυθμη λειτουργία και το θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο μας προς το συμφέρον των παιδιών μας.

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν.

β. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης(GDPR),επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

γ. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί,μαθητές/μαθήτριες,γονείς/κηδεμόνες,Διευθυντής/διευθύντρια,οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Τέλος, θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου και ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες.

                                                                 Ο Δ/ντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων

 

 

Έγινε και φέτος η καθιερωμένη κλήρωση, για την επιλογή των σημαιοφόρων, που θα εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στις εθνικές παρελάσεις.

Η κλήρωση έγινε, παρουσία όλων των μαθητών της Στ΄τάξης, των δασκάλων των τμημάτων και του διευθυντή του σχολείου μας.

Ο Διευθυντής και οι δάσκαλοι των τμημάτων εξήγησαν στα παιδιά πως όλοι είναι ικανοί να κρατήσουν τη σημαία του σχολείου τους, αλλά η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ (Άρθρο 41, επιλογή σημαιοφόρων στα Δημοτικά σχολεία. η παράγραφος 5 του άρθρου 3 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109) ορίζει τον τρόπο.

Έτσι ξεκινήσαμε με την πρώτη κλήρωση που αφορούσε το ποιο από τα δυο τμήματα θα εκπροσωπούσε το σχολείο μας την 28η Οκτωβρίου και ποιο την 25η Μαρτίου.

Για την 28η βγήκε το Στ΄1 και για 25η το Στ΄2.

Στη συνέχεια ανακοινώθηκαν τα ονόματα που κατά το περσινό σχ.έτος (2020-21) συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία.

Έτσι για το ΣΤ1 οι υποψήφιες ήταν:

Αγγέλη Κωνσταντίνα

Καλλίτση Παναγιώτα- Νεκταρία

Καραμπάτου Μελίνα

Μαρουσάκη Αναστασία

Ντούβλη Μαρία-Ελένη

Πουρνάρα Χρυσούλα

Τάσση Χρυσάνθη

Για το ΣΤ΄2 οι υποψήφιοι/ες ήταν:

Αμπάντι Ουαλίντ

Γκότσικα Θεοδώρα

Κασαπλέρη Σοφία

Κωνσταντινίδης Σπυρίδων

Κωστάκη Μυρτώ

Λογοθέτη Κυριακή

Παπαγιαννάκης Δημήτριος

Πολίτου Καλλιρρόη

Στη συνέχεια με τα ονόματα των παιδιών κάθε τμήματος μπήκαν στην κληρωτίδα και οι τυχεροί της υπόθεσης ήταν…

Για την 28η Οκτωβρίου: Το ΣΤ1

Σημαιοφόρος :  Αγγέλη Κωνσταντίνα (για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου)

Παραστάτες : Πουρνάρα Χρυσούλα, Μαρουσάκη Αναστασία, Καλλίτση Παναγιώτα- Νεκταρία, Καραμπάτου Μελίνα, Ντούβλη Μαρία Ελένη

Ταμπελοφόρος : Τάσση Χρυσάνθη

Για την 25η Μαρτίου: Το ΣΤ2

Σημαιοφόρος : Αμπάντι Ουαλίντ (από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους)

Παραστάτες :  Κωνσταντινίδης Σπυρίδων, Κασαπλέρη Σοφία, Παπαγιαννάκης Δημήτριος, Γκότσικα Θεοδώρα, Λογοθέτη Κυριακή

Ταμπελοφόρος :Κωστάκη Μυρτώ

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν.

Ευχόμαστε ίδιες και μεγαλύτερες επιτυχίες και στις επόμενες τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, σε όλους τους μαθητές μας.

Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 τμήματος κατασκεύασαν στην τάξη ένα μικρό χαρταετό.

Ξεκινώντας από τα ξύλα και καταλήγοντας στην ουρά και την καλούμπα περάσαμε δυο ευχάριστες και δημιουργικές ώρες.

Το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε όλους μέχρι ένα σημείο όμως…

Όταν βγήκαμε στο προαύλιο να τον πετάξουμε, ο άνεμος απουσίαζε αδικαιολόγητα και… παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες των μαθητών μας να φυσήξουν όσο πιο δυνατά μπορούσαν… ο χαρταετός μας παρέμεινε στο έδαφος!!!

Και του χρόνου!

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επίκαιρα ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΑ